مدیرکانون فرهنگی تربیتی ادب خرم آباد در رشته خوشنویسی خط شکسته نستعلیق موفق به کسب درجه استادی که بالاترین درجه در خوشنویسی و غایت هنر ایران زمین است ،وی که مدرس انجمن خوشنویسان ایران ، موسس اولین خانه

 خوشنویسی در استان لرستان و موسس اولین نگارخانه فرهنگی هنری در آموزش و پرورش لرستان است به عنوان استاد خوشنویسی، تا به امروز در بیش از 48 نمایشگاه، همایش ملی، بین‏ المللی و منطقه‏ ای نیز حضور داشته و در بسیاری از جشنواره‏ های ملی و بین ‏المللی حائز رتبه شده‏ اند و همچنین آثار او به عنوان آثار ارزشمند و فاخر کشور محسوب می‏شود.و هم اکنون مدیر کانون ادب خرم آباد قدیمی ترین مرکز هنری لرستان می باشد.به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی نورالدین کرمی درتاریخ هنری لرستان به عنوان اولین نفر در رشته خوشنویسی خط شکسته ی نستعلیق به درجه استادی رسیده است.

وی پیرامون اهمیت هنر در عملکرد تحصیلی اظهار داشت : هنر فقط خلاقیت کودک را رشد نمی‌دهد؛ این رشد به دلیل مهارت‌هایی که یاد می‌گیرند به موفقیت تحصیلی آنها هم سرایت می‌کند.همچنین خوشنویسی از قرون اولیه اسلامی تاکنون در کلیه کشورهای اسلامی و مناطق تحت نفوذ مسلمانان با حساسیت و قدرت تمام در اوج جریانات هنری بوده‌است و از این رو است که هنر  خوشنویسی نقش خود را در مدرسه و برای دانش آموزان پررنگ تر جلوه می نماید.
کرمی با اشاره به اهمیت خاص خوشنویسی برای مسلمانان گفت :در اصل آن را هنر تجسم کلام وحی می‌دانسته‌اند. آنان خط زیبا را نه فقط در رونویسی قرآن بلکه در اغلب هنرها به‌کار می‌بردند. مردمان این سرزمین‌ها به‌ویژه ایرانیان ، اوج قدرت و نهایت ظرافتشان در این هنر تجلی یافت و در میان آن ها خوشنویسی به مانند محوری در میان سایر هنرهای بصری ایفای نقش کرده‌است.

تهیه و تنظیم : میلاد رفیعیان
 

منبع: اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان